epscompany

مواد اولیه پلیمری و شیمیایی

epscompany

مواد اولیه پلیمری و شیمیایی

  • ۰
  • ۰

مستربچ چیست

مستربچ

مستربچ یک ماده افزودنی جامد برای پلاستیک است که برای رنگ آمیزی پلاستیک ها (مستربچ رنگ) یا انتقال سایر خواص پلاستیک (مستربچ افزودنی) استفاده می شود. مستربچ مخلوط غلیظی از رنگدانه ها و / یا مواد افزودنی است که در طی یک فرآیند گرما در یک رزین حامل محصور می شود که سپس سرد می شود و به شکل دانه ای بریده می شود.

در مقایسه با رنگدانه های خالص ، مستربچ ها به فضای بیشتری احتیاج دارند و زمان سرب آنها طولانی تر است. نقطه ضعف دیگر قرار گرفتن در معرض گرما اضافی ("تاریخ گرما") هم برای حامل و هم با افزودنی است. این ممکن است مثلاً مهم باشد برای رنگهای حاشیه ای که از نظر حرارتی با ثبات است.

قیمت مستربچ

استفاده از تابلوهای مستربچ به کارخانه اجازه می دهد تا مقادیر کمتری از پلیمر موجودی خود را نگه داشته و ارزانتر از پلیمر طبیعی به صورت عمده خریداری کند.

به عنوان مثال، یک کیسه 25 کیلوگرمی مستربچ را می توان برای یک تن پلیمر طبیعی استفاده کرد. ماهیت نسبتاً رقیق مستربچ (در مقایسه با مواد افزودنی خام) اجازه می دهد تا دقت بیشتری در دوز مقادیر کمی از اجزای گران وجود داشته باشد. ماهیت جمع و جور دانه های مستربچ جامد ، مشکلات مربوط به گرد و غبار را از بین می برد ، در غیر این صورت ذاتی برای افزودنی های جامد ریز دانه است.

کاربرد مستربچ

ماده حامل مستربچ می تواند براساس یک موم (حامل جهانی) یا بر روی یک پلیمر خاص ، یکسان یا سازگار با پلیمر طبیعی مورد استفاده (پلیمر خاص) باشد. به عنوان مثال. EVA یا LDPE می تواند به عنوان ناقل پلی الیفین ها و نایلون مورد استفاده قرار گیرد ، پلی استایرن را می توان برای ABS ، SAN و بعضا پلی کربنات ها استفاده کرد. هنگامی که از حامل متفاوت از پلاستیک پایه استفاده می شود ، ماده حامل ممکن است خواص پلاستیک حاصل را تغییر دهد.

ماشین آلات معمولاً با گرانولهای از پیش ساخته پلیمر میزبان و مستربچ تغذیه می شوند. اختلاط نهایی در قسمت پیچ و اکستروژن دستگاه انجام می شود. این گاهی اوقات مستعد عوارض جانبی است ، به عنوان مثال جداسازی مستربچ و مواد پایه در قیف دستگاه. مستربچ را می توان مستقیماً به پیچ دستگاه نیز اضافه کرد ، به عنوان یک جامد بدون جریان و یا در صورت وجود یک مستربچ مایع به عنوان مثال. پمپ دورستالتیک استفاده از مستربچهای مایع باعث دوز دقیق و تغییر سریع رنگ بین دستگاه می شود.

  • ۹۸/۱۱/۱۲
  • eps co

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی